Thursday, February 10, 2011

Ensiklopedia Tafsir Mimpi Menurut Tradisi Islam

Buku Ensiklopedia Tafsir Mimpi Menurut Tradisi Islam ini adalah karangan asal Imam Ibnu Sirin. Muhammad Bin Sirin lebih dikenali dengan panggilan Ibnu Sirin. Beliau adalah seorang ulama. Di samping mendalami ilmu-ilmu tafsir, hadis dan ilmu-ilmu lainnya, beliau terkenal sebagai seorang pakar dan mahir dalam menafsirkan mimpi. Penafsiran mimpi yang dilakukannya banyak mengaitkan ayat-ayat Al-Quran, dan Hadis Nabi Shallallahu 'Alaihi Wa Sallam, di samping pengalamannya yang luas dalam menafsirkan mimpi. Simpan buku ini disetiap bilik anda untuk penafsiran yang baik tentang mimpi.

1 comment:

  1. Assalam Tuan,

    Saya ingin bertanya, apakah maknanya mimpi saya yang telah dua kali berturut2 bermimpi didalam bulan Ramadhan yang mulia ini tentang kehilangan...yang pertama kali saya bermimpi kehilangan laptop saya yg sgt saya sayangi ini kerana itu sajalah harta yg tinggal untuk saya meneruskan pekerjaan saya tambahan pula dalam keadaan sekarang kehidupan saya yang sudah boleh dikira agak dhaif ini....kali yang kedua saya bermimpi, anak2 saya pula hilang..dlm mimpi itu sy memandu kereta, tp kereta itu mcm rosak tak boleh berhenti, anak2 dh tunggu di tepi kedai..jd kereta itu terlajak terlalu jauh sehinggakan sy terpaksa tinggalkan kereta itu dan berlari selaju yg mungkin utk sampai semula dikedai anak2 sy tunggu td...tp belum sempat sy sampai dikedai itu sy dah pun terjaga...sebaik shj terjaga dr kedua2 mimpi ini yg terjadi pd dua hari yg berlainan ini sy menangis tersedu sedan mengenangkan nasib sy yg begitu malang ini ditambah pula tentang mimpi kehilangan anak2 itu...apakah maksud mimpi saya ini Tuan...

    ReplyDelete